Lumbini - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van simone GEER - WaarBenJij.nu Lumbini - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van simone GEER - WaarBenJij.nu

Lumbini

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg simone

16 Oktober 2018 | Nepal, Lumbini

De bus maar Lumbini is lekker gemengd, Lokale, Aziaten, Europeanen wel zo gezellig. Tot nu toe alleen nog Door dorpjes heen gereden..  Het spectaculaire uitzicht laat nog even op zich wachten. Al zijn die buffels in een rijstveld ook wel typisch. Het is hier echt heel heet, dus de airco in de bus was geweldig!
Even wat achtergrond informatie, lumbini is de geboorteplaats van Buddha. Er zijn een hele hoop tempels, van verschillende nationaliteiten alle gericht op het boedisme. Buddha werd hier geboren als prins en zette hier zijn eerste 7 stappen. De steen waar Buddha op geboren is (zegt men) is hier een big deal.
Lumbini ligt vlak bij India, in een van de arme delen van Nepal.

Eenmaal in Lumbini aangekomen... Een bus rit van maar drie uurtjes, vijf dus. Eerst maar het hotel opgezocht en wat gegeten. De kleine tempels waren al dicht maar de maya devi tempel nog niet. Heerlijk achter een school Indische tieners aangelopen. Moesten we even op de foto... Helemaal niet ongemakkelijk! Blijkbaar waren wij albino. Heeft Esther toch even uitgebreid uitgelegd, hoe het wel zat.

Het was heel bijzonder om het verschil tussen de gouden tempels en de arme buurten te zien. We hebben even gemediteerd met een monnik... in het Chinees dus dat ging soepel. Om uiteindelijk verjaagd te worden Door de muggen. Om 9 uur is al het leven wel van de straat.... Dat is even wennen. Dan maar naar je iets te goedkope hotel.
We hadden twee opties 's ochtends vroeg de toeristen bus en de rest van de tempels missen of de lokale bus en kunnen vertrekken wanneer we willen. Maar wel voor het donker zeker in de bergen wil je niet in een gammele bus met half licht rijden. We zagen het avontuur wel zitten en gaan morgen lekker vroeg tempeltjes kijken.